القائمة الرئيسية

الصفحات

 الربح من الانترنت مطلب جماهيري بيدور عليه ناس كتير جدا وعلشان كده قررت المهاردة أساعدكم بأحسن 6 طرق ممكن تعرفهم وعن طريقهم تقدر تكسب فلوس بجد.

الكسب من الإنترنت


المهام البسيطة:

ودي أسهل وأبسط الطرق لكن فلوسها قليلة جدا وبتكون عبارة عن انك بتعمل مهام صغيرة زي اعجاب أو مشاركة أو انك تشوف فيديو وبتاخد مقابل الخدمات دي شوية سنتات لغاية ما تقدر تكون دولار.

الخدمات المصغرة:

ودي بتكون عبارة عن مواقع بتطلب منك تعمل خدمات بسيطة حسب موهبتك مقابل 5$ دول من أشهرهم عربيا موقع خمسات وعالميا موقع فيفر.

وهسيبلك تحت فيديو هيشرحلك كل حاجة.

العمولة:

ودي بتكون عبارة عن انك بتسوق لمنتجات موجودة في مواقع زي سوق دوت كوم أو أمازون وبتاخد نسبة من كل حاجة حد بيشتريها عن طريقك.

وسائل التواصل الإجتماعي:

ودي بقى بتجيب انت سلع بجد وبتبيعها بأسعار أكبر شوية علشان تكسب فيها وبتسوقلها صح وبتتفق مثلا مع شركة شحن وبتحسب حسبتك وصدقني هتكسب من الطريقة دي فلوس حلوة وبرضه شوف الفيديو اللي تحت وهتلاقي فيه التفاصيل.

بلوجر:

دي بقى عبارة عن مدونة بتعملها وبتنزل فيها مواضيع من أسلوبك وبتبدأ تجيلك زيارات علشان تقرأ المواضيع اللي بتنزلها وبتاخد فلوس مقابل الزيارات دي بعد ما بتفعل الإعلانات على المدونة.

اليوتيوب:

اليوتيوب بيدي لكل اليوتيوبرز اللي مفعلين الربح أرباح على كل ظهور إعلان وتقدر من خلاله تفتح لنفسك أبواب ربحية كتيرة جدا وممكن تجيب إعلانات عليه وتكسب أكتر.


وعلشان تعرف أكتر شوف الفيديو ده هيشرحلك كل حاجة...



هل اعجبك الموضوع :

تعليقات