القائمة الرئيسية

الصفحات

كورس معتمد لتعلم برنامج Excel كامل شرح عربى وشهادة

 من أهم البرامج المطلوبة في سوق العمل هو برنامج الإكسيل, وهو برنامج بيستخدم لإنشاء الجداول والميزانيات والرسوم البيانية .

ونظرا لأهمية البرنامج فبيستخدمه أكتر من 750 مليون مستخدم حول العالم.والبرنامج قادر ينتج مجموعة متنوعة من الرسوم البيانية المختلفة واللي بتستخدمها الإدارات المختلفة في المؤسسات والشركات لتمثيل البيانات الإحصائية بطريقة تصويرية.وكمان البرنامج يقدر ينظم البيانات في جداول وتقدر تعدل عليها في أي وقت تحبه.




وكمان بيستخدم برنامج الإكسل في مجال المحاسبة وتنظيم بيانات العملاء وبيسهل جدا الأمور الحسابية والمالية زي الأجور والحوافز والخصومات..الخ

ولأسباب كتير يطول شرحها هتلاقي دايما برنامج الإكسيل من الحاجات اللي بيطلبوها في مختلف الوظايف وعشان كده لازم تتعلمه وعشان زي ما عودتكم اننا لازم دايما نطور من نفسنا وعشان مش حابب أكلفك فانا جبتلك النهاردة كورس جميل جدا لبرنامج الإكسيل وكمان بشهادة معتمدة من منصة "معارف".




ما هي منصة معارف ؟

منصة معارف التعليمية المعتمدة هي من أكبر المنصات التعليمية في الشرق الأوسط و تعتبر أكبر مكتبة كورسات و دورات مجانية في الشرق الأوسط . حيث يعتبر الهدف الرئيسي للمنصة هو النهوض بالمواطن العربي عن طريق الدورات المجانية .

وبمجرد ما تشوف كل دروس الكورس وتشوف على الأقل 75% من مدة كل درس هتاخد شهادتك المعتمدة وبشكل مجاني 100%




يلا متضيعش وقت وادخل ابدأ الكورس دلوقتي من هنا

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات